آخرین اخبار
کد مطلب: 147045
استاد دانشگاه شهرکرد مطرح کرد
اعتصاب با فشار و تهديد، برملا کننده نيت سوء اغتشاشگران/ ايران قوي، سناريوي نخ نماي اغتشاش را رقم زد
تاریخ انتشار : 1401/10/11 18:42:25
نمایش : 306
استاد دانشگاه شهرکرد گفت: اعتصاباتي که به دليل فشارها و تهديدها صورت گرفت بيش از پيش ماهيت دروغگويان را برملا کرد و باعث شد آن عده از مردم هم که نسبت به نيت سوء اغتشاشگران بي خبر بودند در جريان اين مسئله قرار گيرند، در واقع اعتصابات هيچگاه در ايران جوابگو نبوده است.
به گزارش سلام لردگان و به نقل از جهانبين نيوز مجتبي نوروزي استاد دانشگاه شهرکرد اظهار کرد: در مواجه با فضاي اغتشاشات اخير دو نگاه وجود دارد، نگاه اول اينکه بايد بپذيريم در کشور مشکلات، گرفتاري‌ها و زخم‌هايي وجود دارد.
 
وي افزود: بي‌توجهي به اين زخم‌ها و گرفتاري‌ها باعث اعتراضات و عدم توجه به اعتراض منجر به اغتشاشات مي‌شود، اين يعني ريشه اغتشاشات را مشکلات کشور به‌ويژه مشکلات اقتصادي بدانيم.
 
نوروزي ادامه داد: اگر اين نگاه بر ذهن و فکر ما حکمفرما شد به دنبال ريشه‌يابي و رفع مشکلات برخواهيم آمد و برخي به اين تفکر رسيده‌اند که در کشور مشکلاتي وجود دارد.
 
وي عنوان کرد: اما نکته اينجا است که نگاه به مشکلات اقتصادي و لزوم رفع آن‌ها را در اغتشاشات اخير نمي‌بينيم، اتفاقا ريشه اين آشوب‌ها مشکلات کشور نبود.
 
استاد دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: موضوع ديگري که مطرح است و مقام معظم رهبري نيز آن را  دنبال مي‌کنند اين است که اعتقاد دارند اغتشاشات اخير ريشه در ايران قوي دارد، يعني نقاط قوت ما باعث بروز اغتشاش در کشور شده است.
 
نوروزي اضافه کرد: در مسائل گذشته در سطح کشور مي‌بينيم عده‌اي که به دنبال تخريب هستند و قصد آسيب رساندن به اموال عمومي و دولتي داشتند شعار اقتصادي و مسائل معيشتي نداشتند، شعار آن‌ها " زن، زندگي، آزادي" يک شعار کاملا غيراقتصادي بود.
 
وي بيان کرد: " زن، زندگي، آزادي" در واقع همان گفتمان انقلاب اسلامي و راه و روش انبياء و اولياء است، رفتار نظام اسلامي ايران با زنان نسبت به کشورهاي ديگر بي‌نظير است.
 
استاد دانشگاه شهرکرد تاکيد کرد: دشمنان نقاط قوت نظام را هدف قرار داده بودند و تلاش مي‌کردند اين نقاط را از بين ببرند.
 
نوروزي افزود: مهم است که چه مبنايي را براي تحليل ريشه اغتشاشات انتخاب کنيم و اين مبنا را ايران قوي قرار مي‌دهيم.
 
وي ادامه داد: چون ايران قوي مبنا قرار گرفت طبيعتا دشمنان ورود جدي خواهند داشت، 44 سال است که نظام استعمار کشوري مثل ايران را از دست داده است، ايران نيز به لحاظ ژئوپولتيک در شرايط خاصي قرار دارد و تسلط بر اين کشور مي‌تواند منافع نامشروع غرب را تامين کند.
 
استاد دانشگاه شهرکرد عنوان کرد: در قائله اخير سنگين‌ترين، منسجم‌ترين و گسترده‌ترين تهاجم رسانه‌ايي از خارج از مرزها با کمک دنباله‌هاي داخلي در ايران اتفاق افتاد، بنابراين دشمنان با استفاده از ظرفيت داخلي خود تلاش مي‌کردند فضاي داخلي ايران را نا امن کنند و اين کار با اغتشاش امکان پذير است نه با اعتراض.
 
نوروزي بيان کرد: اثر اصلي نا امن کردن کشور در حوزه اقتصاد پديدار مي‌شود، نا امني اقتصادي، فرار سرمايه‌ها، کاهش ارزش پول ملي، بي‌اعتمادي به نظام اقتصادي، احتکار و... و در کنار همه اين‌ها تحريم‌هاي مضاعف اقتصادي به نوعي ميوه اغتشاشات هستند.
 
وي تاکيد کرد: در واقع دشمنان به دنبال نا امن کردن ايران به لحاظ اقتصادي بودند و اين برنامه‌ريزي دشمنان است، به اين نتيجه رسيده بود که بايد ايران را نا امن کنيم تا به مقصود خود دست يابيم.
 
استاد دانشگاه شهرکرد با اشاره به اينکه اعتصابات در ايران به دليل فشار و تهديد بود، تصريح کرد: در حال حاضر اعتصابات سراسري در کشورهايي همچون فرانسه و انگليس در حوزه‌هاي بهداشت، حمل و نقل، آموزش و... با قوت برقرار است اما ضريب رسانه‌ايي داده نمي‌شود.
 
نوروزي يادآور شد: بسياري از کسبه که من با آن‌ها صحبت مي‌کردم، عنوان داشتند به جهت ترس از خرابکاري مجبور به بستن مغازه‌هاي خود هستند، اينکه اعتصاب را با خرابکاري، تيراندازي، تهديد، آتش زدن، شيشه شکستن و... به مردم، بازاريان، کاميون داران و... تحميل کنند يک نکته مثبت است چراکه پشت پرده مدعيان نمايان مي‌شود.
 
وي افزود: اعتصاباتي که به دليل فشارها و تهديدها صورت گرفت بيش از پيش ماهيت دروغگويان را برملا کرد و باعث شد آن عده از مردم هم که نسبت به نيت سوء اغتشاشگران بي خبر بودند در جريان اين مسئله قرار گيرند، در واقع اعتصابات هيچگاه در ايران جوابگو نبوده است.
انتهاي خبر / 630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس